אוטובוס של מטרופולין, צילום רגב כלף באדיבות מטרופולין

חדשות טובות: קו 149 חוזר לחלק ממסלולו המקורי. וגם: המאבק על הקרדיט

משרד התחבורה נענה לפניות והחליט להחזיר את מסלול קו 149 של מטרופולין מכפר סבא לתל אביב, לחלק מהמסלול המקורי בו עבר לפני השינוי שנגרם עקב סגירת רחוב אלנבי לעבודות הרכבת הקלה

פורסם בתאריך: 5.10.23 08:08

בשורה טובה לתושבי כפר סבא המשתמשים בתחבורה ציבורית לתל אביב: לאור פניות של תושבי כפר סבא, עיריית כפר סבא והעומד בראשה, רפי סער, וחברי מועצת העיר, החליט משרד התחבורה להחזיר את מסלול קו 149 של מטרופולין מכפר סבא לתל אביב לחלק מהמסלול המקורי בו עבר לפני השינוי שנגרם עקב סגירת רחוב אלנבי בתל אביב לשם עבודות הרכבת הקלה. השינוי יתבצע ב-8 באוקטובר ויפורסם לתושבים.

במכתב שהעביר עידן מועלם, מנהל הרשות לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, לרפי סער, ראש עיריית כפר סבא, הוא ציין כי הסטת קו 149 יצרה שירות תדיר מהיר וחדש מכפר סבא לקניון עזריאלי, קריית הממשלה, שרונה ויתר מגדלי התעסוקה לאורך רחוב המסגר, אבל בעקבות הפניות הוחלט כי ניתן להחזיר חלק ממסלול הקו המקורי בתל אביב, כאמור, החל מיום ראשון הקרוב.

במכתב פירט מועלם את התוואי החדש: בכיוון דרום (לת"א) – נסיעה עד לסבידור לפני המסלול הנוכחי, פנייה ימינה לשדרות שאול המלך, שמאלה לאבן גבירול, המשך ביהודה הלוי, פנייה שמאלה בלינקולן והתחברות למסלול הקיים במנחם בגין עד התחנה המרכזית החדשה בת"א.

בכיוון צפון (לכפ"ס) – יציאה מהתחנה המרכזית לכיוון המסגר, שמאלה ביצחק שדה, ימינה לקרליבך, המשך באבן גבירול וימינה בשדרות שאול המך והתחברות למסלול הקיים.

מועלם ציין: "מסלול זה ייתן מענה חלקי לפערים שנוצרו עם שינוי המסלול בסגירת אלנבי בקרבה לחלק ממוקדי הביקוש ששירת הקו בעבר. יצוין כי פתיחת הדנקל בת"א (הרכבת הקלה – ש.י.) נותנת אפשרות מעבר נוספת למרחבי אלנבי ממגוון יעדים ברחבי ת"א ובאופן מהיר. לפיכך, נעקוב אחר הביקושים בקו 149 לאורך זמן כדי לבחון בעתיד את התאמת המסלול לביקוש".

כיאה לתקופת הבחירות, שינוי מסלול הקו מלווה גם במלחמת קרדיטים. בעירייה ציינו כי "בזכות פעילותו הנחרצת והבלתי מתפשרת של ראש העיר רפי סער מול משרד התחבורה, בנושא השינויים שבוצעו במסלול קו 149 בעקבות עבודות הרכבת הקלה וסגירת רחוב אלנבי בתל אביב, נענה משרד התחבורה לדרישות ראש העיר והודיע ערב החג על החזרת חלק ממסלול הקו המקורי, כך שישרת באופן מיטבי את תושבי העיר".

סער אמר: "לאחר מאמצים רבים שהפעלנו, תוכנן הקו מחדש על ידי גורמי המקצוע במשרד התחבורה, והוא יותאם לשינויים בהסדרי התנועה בתל אביב ולצורכי תושבי העיר. פעלנו בנחרצות ובאופן בלתי מתפשר בנושא זה ואני מודה למשרד התחבורה ולרשות לתחבורה ציבורית שהבינו את צורך השעה ונענו לפניותינו הרבות בנושא, כך שתושבי כפר סבא יוכלו לקבל וליהנות משירות תחבורה ציבורית מיטבי לתל אביב".

חברת המועצה הדר לביא, המועמדת לראשות העירייה, זוקפת את שינוי מסלול הקו לפעילותה: "זה שראש העיר מתגאה בטיפול לכאורה בבעיה שהוא היה אמור למנוע אותה – מצביע למה כפר סבא צריכה שינוי מיידי. זה מחדל אחד מתוך כמה וכמה מחדלי תחבורה של סער. מיד כשנודע על השינוי בקו 149 יצאתי במהלך של איסוף אלפי חתימות של תושבי העיר בקריאה לשנות את ההחלטה שפוגעת בכפר סבאים. פעלנו ללא ליאות מול משרד התחבורה כדי להביא לתיקון ההחלטה. לשמחתי המאמצים נשאו פרי. הקו ישוב חלקית למסלולו הקודם. יש עוד עבודה. הקו עדיין לא נותן מענה לכל הצרכים, ויש עוד פגיעות בתחב"צ שצריך לתקן. אני מודה לאנשי משרד התחבורה ומשרד ראש הממשלה על היענות לדרישת התושבים״.

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר