אוהל התפילה בשכונת הדרים, צילום פרטי
אוהל התפילה בשכונת הדרים, צילום פרטי

סערת אוהל בית הכנסת בהדרים: "שכונה חילונית ללא מרכז קהילתי מקבלת קודם כל מרכז דתי"

אוהל התפילה הוקם באופן זמני בתקופת הקורונה, בהמשך הועבר לרחוב אחר בשכונה, ועתה עלתה במועצת העיר הצעה להקצאת קרקע עבורו, מה שמכעיס מאוד את תושבי השכונה החילוניים

פורסם בתאריך: 15.6.23 07:55

הנושא שממשיך להסעיר את תושבי שכונת הדרים: אוהל התפילה הזמני שהפך לקבוע חוזר להיות סלע המחלוקת בשכונת הדרים בכפר סבא. שכונת הדרים, הממוקמת בצפון מזרח כפר סבא, היא שכונה חילונית מיום הקמתה. השכונה הוקמה בשני שלבים, בשנת 1984 הוקם החלק הוותיק של השכונה ובשנת 2000 החל הקמתו של החלק החדש בשכונה. לאורך כל שנות הקמתה לא היה קיים בשכונה מרכז קהילתי ולא בית כנסת.

פרשת אוהל בית הכנסת הזמני החלה בתקופת הגבלות הקורונה, כאשר החלו להתאסף מניין לתפילה בסופי השבוע תחת כיפת השמים, בהתאם לתקנות החירום. לאחר שפגו תקנות החירום לקורונה המקום הפך לבית כנסת מאולתר בסופי שבוע שכלל עשרות מתפללים. ההתאספות בסמוך לבניינים העלתה תלונות רבות עבור התושבים בבניינים הסמוכים.

לאחר לחץ של הדיירים להפסקת הפעילות, הועברו המתפללים לאוהל זמני על שטח ציבורי אחר בשכונה, הנמצא ברחוב עמק חורון. המעבר יצר מתיחות בין התושבים החילוניים למתפללים באוהל. במסגרת הדרישה לסלק את האוהל מהמקום, סוכם עם העירייה שיוקם מרכז קהילתי לכלל השכונה, כאשר בסופי שבוע יוקצה חדר לצרכי תפילה. עתה אומרים התושבים בכעס, כי לא רק שלא הוקם המבנה הקהילתי, אלא שהעירייה החלה בשלבי מתן היתר לאוהל. בשבוע שעבר עלה נושא הקצאת הקרקע לאוהל בישיבת המועצה. הדיון בהצעה הסתיים לאחר שתושבים בקהל מחו על ליקוי בפרסום ההודעה על הקצאת הקרקע לאוהל. הוחלט כי הנושא יועבר לבדיקת היועץ משפטי של העירייה והעירייה תפעל לפי הנחיותיו.

 

איציק מנהיימר, יו"ר ועד שכונת הדרים, שזומן למועצה לשאת דברים על הבעיות שיצר האוהל, אמר: "היום הוא יום עצוב לי על מה שקורה בשכונה שלי. יש תחושה של אי צדק. אי צדק על הדרך שבה מחלקים שטחים ציבוריים. ואי צדק על עדיפות נמוכה לתושבים החילונים בשכונה. שכונה חילונית ללא מרכז קהילתי אחד, מקבלת קודם כל מרכז דתי. למה שכונה חילונית צריכה קודם כל מרכז דתי?".

יצחק חלדאר יו"ר עמותת "דורות" שמייצגת את הציבור הדתי ובית הכנסת "הדר מלכותו" (האוהל), אמר בתגובה: "שכונה חילונית לא צריכה בית כנסת ? אני, כתושב השכונה מזה 24 שנה, מכיר כ- 200 משפחות שהם דתיים/מסורתיים ואין כאן כלל "שהשכונה חילונית". מי קבע? ולגבי בית הכנסת, כנציג הקהילה ברצוננו להבהיר שאנו בעד הקמת מבנה למען הקהילה בשכונה לצעירים ולגיל השלישי . אנו הקמנו את בית הכנסת לפי בקשות התושבים שמיום ליום נוכחים יותר בתפילות. בית הכנסת הוא שכונתי ואין שום מגבלה לעדה או לחילוני, דתי, מסורתי. נקבל את כולם באהבה. ולידיעת התושבים כל דבר שנעשה כאן בבית הכנסת הוא באישור ובידיעת העירייה. אנו בעד אחווה ואהבת האחר, שלום בין כל התושבים. מי ייתן שאהבת החינם תגבר עלינו ושנאת האחר תעלם".

מעיריית כפר סבא נמסר: " לכל תושב בעיר הזכות לקבל את כלל השירותים העירוניים בסמוך למקום מגוריו. כפר סבא שומרת על פלורליזם ועל חיים משותפים של חילוניים ודתיים בשכונות העיר, בצורה שאינה פוגעת בזכויותיו של האחר. במשך שנים נאלצו תושבי שכונת הדרים לצעוד לבתי כנסת מרוחקים מביתם. בזמן הגבלות הקורונה הוקם 'אוהל זמני', שייתן מענה וישמש כבית כנסת לתושבי השכונה. בשיתוף מלא של התושבים לאורך כל הדרך, אישרנו תכנון מבנה קבע קהילתי משולב, שיכלול מרכז קהילתי, בית כנסת ועוד מוסדות ציבור בהתאם לצורך, שישרתו את כלל תושבי השכונה והעיר".

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. נתן

    איזה צרות עין… איזו שנאה עצמית. במקום לשמוח.
    אז יקימו גם מתנס קהילתי וגם בית כנסת מה הריב.

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר