ההפגנה בכפר סבא. צילום גבריאל מלצר
ההפגנה בכפר סבא. צילום גבריאל מלצר

תלונה במשטרה: שני מפגינים נגד הרפורמה הותקפו בכפר סבא

השניים הותקפו בשבת ליד חצר השוק כשהיו בדרכם לרחבת כיכר העיר עם דגלי ישראל: "תקפו אותנו, צילמו אותנו, אמרו 'נמצא אתכם', זו התנהלות שמתאימה למדינות דיקטטוריות"

פורסם בתאריך: 13.6.23 08:28

אירוע תקיפה חמור בהפגנת המחאה בכפר סבא במוצאי שבת: שני מפגינים מבוגרים הותקפו על ידי עובר אורח ותלונה הוגשה נגדו במשטרה.
המקרה אירע בסמוך ל"חצר השוק" ברחוב ויצמן בכפר סבא, לפני פתיחת ההפגנה השבועית בכיכר העיר. דניאל, תושב העיר, מספר את שאירע: "הלכתי עם אשתי מכיוון מתחם ג'י לכיוון קניון ערים וליד הדוכן של מפעל הפיס שסמוך לחצר השוק התקרב אליי בחור צעיר שצילם אותי ונתן לי סטירה כי הדגל הפריע לו. כתוצאה מהסטירה שלו המשקפיים שלי עפו על הרצפה. אחרי שסטר לי הוא צעק שאני מפריע לו עם הדגל, איים עלי וניסה להמשיך לתקוף אותי. תושב שהיה בסמוך אלינו ניסה להרגיע אותו אבל בתגובה הוא דחף אותו, הטיח אותו על הקרקע, ניסה לקחת לו את הדגל מהידיים ואיים עליו שירביץ לו. התרחקנו מהמקום והוא המשיך ללכת אחרינו ולאיים עלינו עד שהגיע לתחנת אוטובוס ונעצר".

חווית מקרה כזה או דומה בהפגנות עד כה?
"אני מפגין מהשבוע השלישי אבל עד עכשיו לא חוויתי שום אירוע אלימות. אני יודע שהתחיל גל של אנשים שמצלמים ומאיימים 'אנחנו נמצא אתכם'. זאת התנהלות שראויה למשטר דיקטטורי ואני בא מארגנטינה ולכן יודע על מה אני מדבר. לא אסכים שזה מה שיקרה במדינה שלנו".

המקרה ירתיע אותך מלהמשיך להפגין?
"זה לא ירתיע אותי אבל זה משהו שנצטרך להיות על המשמר ולהיזהר מאנשים כמוהו שרוצים לתקוף אותנו. אנחנו לא מפחדים מאף אחד. ההפגנות יימשכו עד שנשיג חופש לכולנו, גם לאלו שתוקפים אותנו".

 

אלי (שם בדוי), התושב שניסה לעזור לדניאל והוטח לקרקע על ידי עובר האורח שהתקיף אותם, סיפר ל"צומת השרון": "הלכתי להפגנה עם דגל ישראל ביד ופתאום אני רואה את אותו בחור מרביץ למפגין שעמד עם דגל ביד. הא התחיל להרביץ לו ואני התקרבתי וניסיתי להרגיע אותו. כשהוא שמע אותי הוא פשוט דחף אותי אחורה ונפלתי על המדרכה. לא נפגעתי ממש, רק קצת שפשופים. הוא ניסה לקחת ממני את הדגל אבל לא נתתי לו. לא המשכתי לדבר איתו. פשוט קמתי והלכתי משם לכיוון ההפגנה. ראיתי שהוא מצלם אותי וגם אנשים שהיו ברכב, שכנראה ממנו הוא ירד, צילמו אותי. הוא צילם אותי עד שהוא נעצר והמשכתי להפגנה. בדרך ראיתי שוטרים ואמרתי להם שצריך לשים עין על החבורה ברכב אבל אני לא יודע מה השוטרים עשו עם זה".

המקרה ירתיע אותך מלהמשיך ולהפגין?
"ממש לא. לא צריך להתרגש ממנו. זאת גם הסיבה שאחר כך לא אמרתי לו כלום כי אין לי מה לדבר עם בן אדם כזה דפוק. אני אמשיך ללכת להפגנות כמו שהלכתי עד עכשיו כל שבוע. אני לא נרתע מאנשים כמוהו".

מתברר שזה לא היה מעשה האלימות היחיד בהפגנה במוצ"ש, כאשר ביצים נזרקו לעבר המפגינים כפי שסיפר אחד מהם: "במהלך הצעדה שקיימנו מהפארק אל עבר כיכר העיר, נזרקו לעברנו ביצים, כאשר אחת מהן שפגעה בי. בנוסף לכך הוטחו לעברנו קללות וגידופים. לא ייתכן שלא נוכל לצעוד בבטחה ושיפגעו בחופש הביטוי שלנו. למרות הבריונות מצד תומכי ההפיכה, נמשיך לצעוד ולהביע את עמדתנו".

קובי פדוה, חבר מועצת העיר כפר סבא מטעם מרצ וממובילי המחאות נגד המהפכה המשפטית, אמר: "האלימות מצד תומכי ההפיכה המשטרית חצתה קוים אדומים. מקרה האלימות הוא עליית מדרגה מסוכנת לחברה הישראלית. ההסתה של תומכי ההפיכה המשטרית כנגד הציבור החופשי, עלולה לעלות בחיי אדם. יש בידינו את כל הפרטים על התוקף, אנו דורשים מהמשטרה שתמצה עימו את מלוא חומרת הדין".

למחרת האירוע הגיש דניאל תלונה במשטרת כפר סבא. מהמשטרה נמסר בתגובה: "הוגשה תלונה ונפתחה חקירה".

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בושה למדינת ישראל אתם אנשים אלימים

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר