ביטול מפגש ישראלי-פלסטיני, צילום הפוסט שפרסמה פליאה קטנר
ביטול מפגש ישראלי-פלסטיני, צילום הפוסט שפרסמה פליאה קטנר

בפעם השנייה: בוטל אירוע של פורום משפחות שכולות ישראלי פלסטיני שתוכנן להיום בכפר סבא

ביקורת קשה של עילאי הרסגור: "כניעה מבישה לימין הקיצוני כדי למצוא חן בעיני הממשלה החדשה". העירייה: "בשל ההסלמה הביטחונית בשלב זה הוחלט כי האירוע לא יתקיים". מנכ"ל בצלמו: "שישכרו אולם פרטי ויקיימו אירוע"

פורסם בתאריך: 7.2.23 09:21

שוב בוטל בכפר סבא אירוע של מפגש שיזם פורום משפחות שכולות ישראלי פלסטיני בעד השלום. לאחר שלפני שלושה חודשים בוטל אירוע בתיכון גלילי, השבוע ביטלה העירייה מפגש דיאלוג שהיה אמור להתקיים הערב (שלישי) במרכז הקהילתי בית הסטודנט.

בהזמנה שפרסמו לתושבי העיר העירייה ופורום המשפחות השכולות, צוין כי תושבי כפר סבא מוזמנים למפגש דיאלוג כדי להכיר את "פורום המשפחות השכולות הישראלי – פלסטיני למען שלום ופיוס", לשמוע את הסיפורים האישיים בשני הצדדים, ללמוד על הדרך של חברי הפורום מכאב לפיוס ועל הבחירה שלהם בדיאלוג, במקום בנקמה.

את המפגש היו אמורים להנחות ניב שריג, תושב כפר סבא ששכל את אחיו באירוע מנהרת הכותל, ובסאם עראמין, שבתו בת העשר נורתה בדך לבית הספר. עוד צוין בהזמנה לתושבים כי כחלק מהמפגש תתקיים שיחה פתוחה, בה מוזמנים המשתתפים להביע מגוון דעות ולשאול שאלות.

בתחילת השבוע הודיעה עיריית כפר סבא על ביטול האירוע. חבר המועצה עילאי הרסגור הנדין, ראש סיעת מרצ, תקף את החלטת עיריית כפר סבא והעומד בראשה: "לצערי, הייתה כאן כניעה מבישה לימין הקיצוני, שמשקפת אווירה של צנזורה עצמית וויתור על ערכים כדי למצוא חן בעיני הממשלה החדשה. המפגש העירוני עם פורום המשפחות השכולות היה תחליף למפגש שבוטל בתיכון גלילי בעיר לאחר איומים על המנהלת והצוות החינוכי. התאריך תואם מראש ושוריין מקום בבית הסטודנט. כשבועיים לפני המועד המיועד למפגש ניסו ללחוץ עלינו לבטלו בטענה ש"זהו לא זמן מתאים". לא הסכמנו. לאחר שפרסמנו את ההזמנה לאירוע פתאום עלו טענות כאילו מעולם לא נקבע תאריך. זאת למרות שהדברים נקבעו ומתועדים בכתב. לאחר מכן נאמר שאכן נקבע תאריך, אך האירוע בוטל בהוראת ראש העירייה בשל הפיגועים שהיו לאחרונה, למרות שניסיונות הביטול התחילו עוד לפני הפיגועים האחרונים. לבסוף הובטח לנו לקבוע מועד חדש. גם מהבטחה זו נסוגו. אם מפגש המיועד לקדם שלום והידברות כל כך מפחיד את ראש העירייה שרץ בבחירות האחרונות מטעם מפלגת העבודה, כנראה שהידרדרנו למחוזות אפלים. ההיסטוריה תשפוט את אנשי הציבור שפעלו כפי שפעלו בזמן שהדמוקרטיה הישראלית נמצאת בסכנת התמוטטות".

 

שי גליק, מנכ"ל ארגון בצלמו, הביע בשביעות רצון מההחלטה על הביטול ולקח קרדיט על החלטה זו בטענה כי היה מעורב בה על ידי פנייה לגורמים עירונים. גליק: "בדיוק כמו שעיריית כפר סבא לא מארחת את ארגון להבה במבנה עירוני אין כל סיבה שהיא תארח ארגון קיצוני הזוי ושולי במבנה עירוני ועוד עם לוגו העירייה. פורום משפחות שכולות מוזמן לשכור אולם פרטי על חשבונו ולא על חשבון משלם המיסים הכפר סבאי".

מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה: "בשל ההסלמה הביטחונית שחלה בתקופה האחרונה, בשלב זה הוחלט כי האירוע לא יתקיים".

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. שמאלני ציוני גאה

    לעילאי הר סגור: האם בקלקיליה היו מאפשרים כזה מפגש? ומה היה סופו של מציע כזה מפגש בעיר פלשתניאית? הרי הם הרוקדים על דם חפים מפשע שנשפך וראינו את החגיגות אחרי כל פיגוע. אז מהיכן נובעת ההתרפסות והשנאה העצמית הזו? פשוט בושה….

  2. עמנואל חיים

    מי שקיצוני הם אלו ממר"צ שהם נגד מדינת ישראל היהודית, מי שקורא לכל דבר יהודי אהדתה, מי שרוצה להרחיק את היהדות מישראל הם אנשי מר"צ הקיצוניים. והם עוד משרתים ומכניסים אותם לשב"כ. מה הפלא שלא בחרו בהם לכנסת!!!

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר