יום שישי כ"ט מנחם אב
ערב שבת ראש חודש אלול
פרשת 'ראה'
הדלקת נרות: 18:52
צאת השבת: 19:48
הרב יעקב מזרחי מספר על פרשת השבוע:
הפרשה מתחילה בברכות של הקב"ה לישראל באם ישמרו את מצוות ה', וקללות באם לא ישמרו.
בני ישראל מצווים להשמיד את כל הפסלים והמזבחות אותם ימצאו בכניסתם לארץ.
לאחר מכן משה אומר כי בעתיד הקב"ה יבחר מקום מסויים שיהיה עבור קרבנות ושאר העבודות אותם עושים בזמן זה במשכן.
המקום המדובר הינו ירושלים, בה נבנה בית המקדש על ידי שלמה המלך.
דיני שחיטה של בשר לאכילה.
התורה אף אוסרת לאכול מדם בהמות וחיות, וכן מזהירה אותנו לשמור את כל המצוות. השכר על קיום שני הדברים הינו ברכת ה' לעושים ולבניהם אחריהם.
התורה מצווה לא ללכת אחרי אלוקים אחרים ולא לעבוד פסילים ואלילים, ואפילו לחקור ולדרוש אודות אופני עבודת האלילים.
התורה גם מזהירה שלא לשמוע אל נביאי שקר, גם אם הם אומרים גם דברים אמיתיים.
דינו של מסית לעבוד עבודה זרה הינו מוות.
מספר מצוות שמבדילות את עם ישראל משאר האומות:
בתור העם הנבחר אסור לנו להשחית ולפגוע בגופנו.
וכן אסור לנו לנו לאכול חיות או בהמות לא טהורות.
ולאכול רק חיות שיש להם את סימני הטהרה: מפריסה פרסה ושוסעת שסע.
דגים צריכים להיות בעלי סנפיר וקשקשת.
התורה מונה את כל העופות שאינם טהורים.
כמו כן חובה לשחוט על פי דיני התורה, ואיסור אכילת בשר בחלב.
בהמשך מדברת התורה על הצורך לתת מעשר שני מתוצרת השדה (המעשר הראשון ניתן ללויים).
את המעשר השני עלינו להביא לירושלים ולאכולו שם בשמחה רבה.
רק אנשים הגרים הרחק מירושלים, ולהם כמות מעשר רבה שקשה להביא לעיר הקודש, התורה מתירה להם למכור את המעשר במקום מגוריהם ולהעלות את הכסף לירושלים, שם ייקנו אוכל ושתיה בכסף ויאכלו בשמחה.
הלכות שנת השמיטה: בכל שבע שנים חובה על כל המלוים והנושים למחול על הנותר מהחובות של בעלי החובות.
התורה אומרת כי אם נעשה כך, הקב"ה יברך את כולם ולא יהיו עניים בעם ישראל, ואנו נוכל לתת הלוואות לשאר האומות אך לא נזדקק לקחת הלוואות מאף אחד. וכן כמה דינים בצדקה.
דיני בכור צאן ובקר. בכל מקרה של בכור שנולד ללא פגם ומום, אסור לעבוד בו, ועל הבעלים להביאו לירושלים ולהקריבו קרבן, ולאכול את בשרו.
ולסיום מוזכרים שלושת הרגלים: פסח, שבועות וסוכות.
***
"ראה אנוכי נותן לפניכם היום ברכה וקללה".
בחירה חופשית
הקב"ה פונה אלינו ואומר: אני מעמיד אתכם בפני האפשרויות השונות של החיים ומפקיד את זכות ההחלטה בידכם.
אתם אלו שתקבעו לעצמכם אם ללכת בדרך המבורכת.
אתם אלו שתחליטו האם לחיות בהתאם לרצון האלוקי ולהתברך או חלילה לא.
כדי להקל את ההתמודדות, לא מותיר לנו הבורא לתהות לבד מהי הדרך הטובה.
כאבא טוב, הוא מנחה אותנו בדיוק רב לאן מובילה כל דרך.
אבל לא מעבר לכך,
הבחירה בפועל להיכן ללכת כולה שלנו.
אנו אלה שבוחרים לעצמנו את המסלול לחיים.
הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
תגובות