צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

24,100 תלמידים בכפר סבא פתחו את שנת הלימודים הכי מאתגרת שהייתה כאן

העירייה גיבשה את המתווה המקומי בהתבסס על מתווה משרד החינוך. אז כמה ימים תלמד כל שכבה בבית הספר, אילו בתי ספר מתחדשים במבנים חדשים ומה המסר של יו"ר הנהגת ההורים להורים ולתלמידים? כל הפרטים על שנת הלימודים תשפ"א בכפר סבא

פורסם בתאריך: 1.9.20 07:29

שנת הלימודים תשפ"א נפתחת הבוקר (שלישי) בכפר סבא תחת מגבלות הקורונה ובהתאם למתווה שגיבש משרד החינוך. העירייה גיבשה מתווה עירוני ספציפי בנוגע למספר הימים בשבוע שבהם תלמד כל שכבה לימודים פרונטליים בבתי הספר, כשבשאר הימים יתקיימו הלימודים מהבית בלמידה מרחוק. זאת בהתבסס על מתווה משרד החינוך.

מתווה משרד החינוך:

על פי המתווה שפרסם משרד החינוך, גני הילדים כולל החינוך המיוחד ילמדו שישה ימים בשבוע במוסדות החינוך והילדים לא יידרשו לעטות מסכות. תלמידי כיתות א'-ב' ילמדו בכיתת האם, ללא פיצול, לפחות חמישה ימים בשבוע ותלמידי החינוך המיוחד בכיתות אלה ילמדו במשך שישה ימים בשבוע. התלמידים בגילאים האלה לא יידרשו לעטות מסכה.
תלמידי כיתות ג'-ד' ילמדו בבתי הספר בקבוצות קבועות של עד 18 תלמידים, לפחות חמישה ימים בשבוע, תלמידי החינוך המיוחד בכיתות אלה ילמדו ללא פיצול ובמשך שישה ימים בשבוע. תלמידי כיתות ג' ילמדו ללא מסכות ותלמידי כיתות ד' יעטו מסכות. בהפסקות יתבקשו גם תלמידי ג' לעטות מסכות. תלמידי כיתות ה'-ו' ילמדו לפחות יומיים בשבוע במוסדות החינוך בקבוצות קבועות של עד 18 תלמידים ולפחות שלושה ימים בשבוע בלמידה מרחוק. בחינוך מיוחד בכיתות אלה הלמידה תתקיים כבשגרה, ללא פיצול ובמשך שישה ימים בשבוע. התלמידים ידרשו לעטות מסכות בשיעורים ובהפסקות.
תלמידי כיתות ז'-י"ב ילמדו בקבוצות קבועות של עד 18 תלמידים, לפחות יומיים בשבוע במוסדות החינוך (לפחות עשר שעות שבועיות), ואת יתר הימים בלמידה מרחוק. ניתן יהיה לעבור בין קבוצות/מגמות של חמש קבוצות לכל היותר. תלמידי החינוך המיוחד בכיתות אלה ילמדו כבשגרה, ללא פיצול ובמשך שישה ימים בשבוע. התלמידים יצטרכו לעטות מסכות בשיעורים ובהפסקות.

מה יקרה בכפר סבא:

24,100 תלמידות ותלמידים יפתחו היום את שנת הלימודים במוסדות החינוך בכפר סבא, 4,658 מתוכם ילדות וילדי גנים. 1,767 תלמידות ותלמידים יעלו השנה לכיתה א' בבתי הספר בכפר סבא. העירייה פרסמה את המתווה הרשמי שלה, שהוא זהה למתווה שפרסם משרד החינוך, עם שינוי קל בכל הנוגע לכיתות ה'-ו'.

לפי המתווה שפרסמה העירייה, גני הילדים, כולל החינוך המיוחד, ילמדו כבשגרה – שישה ימים בשבוע במוסדות החינוך, ללא פיצול. כיתות א'-ב' ילמדו חמישה ימים בשבוע בבית הספר, כיתות ג'-ד' ילמדו חמישה ימים בשבוע בקפסולות קבועות, כאשר כל הימים בבית הספר. כיתות ה'-ו' ילמדו שלושה ימים בבית הספר ובשאר הימים בבית. כיתות ז'-יב' ילמדו על פי המתווה לפחות יומיים במוסדות החינוך, והשאר בלמידה מהבית.

בניגוד לרעננה והרצליה, בכפר סבא לא יתקיימו לימודים במבני ציבור מחוץ לבתי הספר. בישיבת ועדת החינוך העירונית שהתקיימה בשבוע שעבר אמר ראש אגף החינוך בעירייה, ד"ר אורי ארבל גנץ, שאמנם נמצאו כ-500 מבנים שיכולים לשמש ללמידה, בדומה לפתרונות שמצאו בערים אחרות, אך בדיקה העלתה שהם לא עומדים בתקן הבטיחות של משרד החינוך. עוד צויין בישיבה כי מערך ההסעות לבתי הספר והגנים עבר שדרוג, וכי כל בוקר במוסדות החינוך יפתח בשיח רגשי על החוסן של התלמידים בתקופה כזאת.

מעיריית כפר סבא נמסר כי לקראת שנת הלימודים החדשה בוצעו במוסדות החינוך בעיר בחודשים האחרונים ובמהלך חופשת הקיץ "עשרות פעולות שיפוצים, התאמות וחידושי מבנים", לשון הודעת העירייה. בין היתר תיפתח חטיבה חדשה במערב העיר, תלמידות ותלמידי חטיבת שז"ר הישנה ייכנסו לחטיבה משודרגת וחדישה, תלמידות ותלמידי בית הספר רמז יזכו למבנה משודרג ובבית הספר יצחק שדה ייפתחו כיתות חדשות. שיפוץ משמעותי בוצע גם בגן מולדת. עלות ההיערכות העירונית הכוללת לפתיחת שנת הלימודים, מסרה העירייה, נאמדת ביותר מ-100 מיליון שקל.

עוד מסרה העירייה כי כל בתי הספר נצבעו, כמו גם 44 גני ילדים, הותקנו 91 מזגנים במוסדות חינוך רבים, בוצעו עבודות הנגשה והתאמה, ובכללן התקנת שש מעליות חדשות במוסדות חינוך, נבנתה כיתת חוץ בחווה החקלאית, שופצו חדרי המחשבים באולפנית הראל, הוצבו מערכות סולאריות על גגות אולמות בתי הספר, בוצעו קירויים למגרשי הספורט ברחבי העיר ועוד. "חשוב לא פחות היה תיקונם של ליקויי בטיחות שהתגלו בדוחות הבטיחות וביצוע עבודות ניקיון קפדניות בכל המוסדות ללא יוצאים מן הכלל", מסרה העירייה, "כמו כן, בוצעו עבודות שתילה וצמחייה טבעית וסינטטית כמו דשא סינטטי בבית הספר דבורה עומר, יצא לדרך פרויקט פיילוט של התייעלות אנרגטית בשימוש במזגנים בבית ספר גורדון, ונבנו ושופצו גגות רעפים בבית הספר תודה ומדע ע"ש זבולון המר".

יו"ר הנהגת ההורים העירונית, יובל קדוש, אמר במסר להורים ולתלמידים: "שנת הלימודים בפתח, שנה קצת שונה ואפילו משונה ואת תחושת ההתרגשות של ה-1 בספטמבר מחליפה תחושת חשש ואי ודאות. בימים אילו שכולנו חווים רגעים חדשים, לא מוכרים, ימים שלא באמת יודעים מה צופן העתיד הקרוב ואי הוודאות רבה, אני רואה חשיבות עליונה לתת לכלל תלמידי והורי העיר תחושת בטחון ועוגן ואנו בהנהגת ההורים עושים ונעשה את המיטב בכדי לסייע. אנו מקווים ומצפים לשיתוף פעולה מלא ובלתי מסויג של הנהלת העירייה ועובדיה עם כל חברי ההנהגה, ללא יוצא מן הכלל. אתגרים רבים ומורכבים עומדים בפנינו בשל המצב הסבוך שמקשה מאוד על התפקוד של כלל המערכות בכלל ומערכת החינוך בפרט. אנו קוראים להנהלת העירייה להתאחד ולהצטרף למאמץ המשותף למען עתיד ורווחת ילדינו, אנו סבורים שאם כולנו נקפיד ליישם את הנהלים ונקבל ברוח טובה את הדעות השונות נוכל לצעוד יחד למען עתיד טוב יותר ומבטיח עבור ילדינו. כפר סבא היא עיר של קהילה וכוחה של קהילה נמדד ביכולתה להתמודד יחד בכל הקשיים. אני מאחל בשמי ובשם כל הורי העיר שנה טובה ומוצלחת לכל תלמידות ותלמידי העיר בכל המסגרות לכולכם ולמשפחותיכם הרבה בריאות, ונייחל יחד לזמנים טובים ורגועים יותר במהרה. בהזדמנות זאת חיבוק גדול והערכה רבה לצוותים החינוכיים ואנשי אגף החינוך היקרים שעושים ימים ולילות למען ילדינו. בהצלחה לכולנו".

ראש העירייה רפי סער אמר: "עיריית כפר סבא משקיעה לילות כימים בהשבחת מערכת החינוך בכלל ובתשתיות, וברווחת התלמידות והתלמידים בפרט, כאשר בטיחות הילדות והילדים עומדת לנגד עינינו לפני הכל. פרויקט שיפוצי הקיץ הנרחב מוכיח את ההשקעה, שמייצרת יחד עם סביבת לימודים בטוחה ומונגשת, כמו גם מרחבי למידה חדשניים ומתקדמים, המותאמים לפדגוגיית העתיד. אני מאחל לכל התלמידות והתלמידים שלנו, להורים ולצוותים החינוכיים – שנת לימודים מוצלחת ומצוינת מכל הבחינות".

מערכת צומת השרון מאחלת לכולם שנת לימודים מהנה ובריאה!


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בזיון לחינוך בכפר סבא. העיר הדרדרנה מאד. בלאגן אחד גדול בבתי הספר

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר