צוות סימון השבילים של החברה להגנת הטבע סיים בימים האחרונים לסמן מחדש את שביל השרון, שיכול לשמש כתוואי חלופי לשביל ישראל, ועובר בין השאר גם במוקדי עניין בכפר סבא ובהוד השרון. מהחברה להגנת הטבע נמסר שאורכו של השביל החדש כ-60 קילומטרים והוא עובר דרך כמה מהאתרים החשובים ביותר בצפון מרכזה של ישראל. "השביל יכול לשמש כמסלול חלופי לשביל ישראל למי שמעדיף לטייל בנוף המיוחד של השרון, במקום לצעוד לאורך חוף הים, כיוון שהוא מחבר בין נחל אלכסנדר לנחל הירקון", מסרה החברה.
איציק בן דב, רכז סימון שבילים בחברה להגנת הטבע מסביר: "כאשר סומן שביל ישראל לראשונה, באמצע שנות ה-90, השביל עבר דרך השרון, אולם בתחילת שנות ה-2000, בזמן שנסלל כביש 6, לא התאפשר מעבר מטיילים באזור העבודות ותוואי שביל ישראל בין נחל אלכסנדר לירקון הוסט לחוף הים דרך הערים נתניה, הרצליה ותל אביב. לפני כחמש שנים פנו לוועדה לשבילי ישראל של החברה להגנת הטבע תושבים מהשרון, בבקשה לבחון אפשרות לסמן שביל ארוך שיעבור דרך השרון ויאפשר למטיילים להתוודע ולהכיר את השרון, לאחר עבודה משותפת של סקר ולימוד של תושבים ונציגים מהרשויות המוניציפליות עם נציגי הוועדה לשבילי ישראל, סוכם תוואי השביל. בתכנון הקפדני הצלחנו להציג בפני הישראלים את אזור השרון, שבדרך כלל המטיילים פוסחים עליו וממעטים לטייל בו".
בחברה להגנת הטבע מציינים כי המטיילים יוכלו להנות משלל נקודות עניין במסלול, ביניהם אתרי טבע וצפרות כדוגמת אגמון חפר והמאגרים לאורך נחל אלכסנדר, אלוני קדימה, שלולית חורף בכניסה לעין שריד, אלון (תבור) עין ורד, נחל פולג ונחל הדס. עוד בשביל אתרי מורשת שמייצגים בעיקר את ראשית ההתיישבות היהודית בשרון בעת החדשה, כמו יער קדימה ורחוב חנקין בקדימה, בית הלורד, פסל מלצ'ט, וילה זיו ומכון סלע בבית ליד, מושב חרות, תל אשר וקלמניה, חוות האוצר ועוד. אתרים נוספים בעלי עניין מיוחד לאורך השביל הם תל שבח והתצפית ממנו, דרך המוביל הארצי, יער קפלן בכפר סבא, פארק כפר סבא, מגדלי המים בהוד השרון, פארק הוד השרון והאגנים הירוקים. לאורך השביל ישנן כמה נקודות לינה אפשריות – לאורך נחל אלכסנדר, יער קדימה, יער קפלן, פארק הוד השרון ועוד.
בן דב מוסיף: "הפיתוח המואץ והבניה בשרון גורמים להתמעטות וקיטון השטחים הפתוחים והזמנת המטיילים לטייל בשרון היא הזמנה להכיר את מה שעוד ישנו, ואולי אף להשפיע על תכנון הפיתוח העתידי באזור. לדוגמה, העבודות לסלילת קו מסילת הרכבת המזרחי, שהחלו לפני כמה חודשים, ממחישות כי השטחים הפתוחים בשרון מתמעטים והולכים, והקטע הדרומי של השביל – בין נווה ימין, שדי חמד, נווה ירק והירקון – הפך לאזור עבודות להנחת המסילה והיה צורך להסיט את השביל בקטע זה. בתכנון תוואי חלופי שיחבר את כפר סבא עם הירקון השתתפו תושבים מכפר סבא, מועצת דרום השרון, היחידה הסביבתית ועיריית הוד השרון, ואנחנו שמחים על שיתוף הפעולה הזה".
הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
שמוליק
לא בטוח שהמסר יגיע לאן שהוא
סימון השביל "מחורבן" ברמות הזויות
כל איזור הגעה/יציאה ממנו באזור הירקון
כפר סבא מאנדטת קלקיליה לתל כפר סבא
ועוד