שריפת פסולת בקלקיליה. צילום אזרחים למען אוויר נקי

במהלך 2019: יותר מ-1,300 דיווחים בכפר סבא על זיהום אוויר משריפות פסולת

כך עולה מנתונים שחשפה עמותת אזרחים למען אוויר נקי שמפצירה בתושבים: הורידו את האפליקציה ודווחו בזמן אמת

פורסם בתאריך: 21.1.20 07:04

כמעט 8,000 דיווחים על ריחות שריפה התקבלו בשנת 2019 בארגון אזרחים למען אוויר נקי, הפועל למיגור תופעת שריפות הפסולת בשרון ובמערב השומרון. כך לפי נתונים שחשפה העמותה.

לפי הדוח, במהלך שנת 2019 התקבלו 7,936 דיווחים על ריחות שריפה, כשב-4,543 מהמקרים דווח על פגיעה בריאותית, בעיקר קשיי נשימה וצריבות בעיניים. עוד לפי הדוח ב-3,412 מהמקרים נלווה לריח השריפה גם ריח כימי, המעיד ככל הנראה על סוגי הפסולת שמועלים באש, ובהם פסולת ביתית ותעשייתית, המכילה בין היתר פלסטיק, צמיגים וחומרים כימיים, המשחררים לאוויר עם שריפתם מגוון רחב של חומרים מסרטנים.

מספר הדיווחים הגדול ביותר הגיע מראש העין, שם התקבלו 2,110 דיווחים. אחריה כפר סבא עם 1,306 דיווחים וצור יצחק עם 694 דיווחים. בסך הכל, מאזור דרום השרון הכולל את היישובים כפר סבא, הוד השרון, ראש העין, טייבה, כפר קאסם, קלנסווה, כוכב יאיר-צור יגאל, צור יצחק, מתן, נירית, אלישמע, צור נתן, שדי חמד, שער אפרים ותנובות – התקבלו 5,198 דיווחים על ריחות שריפה.

הדוח מתבסס על הדיווחים שהתקבלו באמצעות אפילקציית Smelly לדיווח על מפגעי ריחות. "ידוע לנו על אזורים רבים הסובלים מהתופעה שבהם תפוצת האפליקציה נמוכה, ולפיכך אין להסיק מהדוח על מספר האירועים בפועל או על ההתפלגות הגאוגרפית שלהם", אומרים בעמותה, "ההערכה היא כי מספר המקרים בפועל שבהם סובלים תושבים ברחבי הארץ מקשיי נשימה או מתסמינים אחרים עקב שריפות פסולת מגיע לעשרות אלפים לפחות.

"כך או כך, תמונת המצב החמורה העולה מהדוח מוכיחה כי שריפות פסולת הן לא רק מטרד משמעותי אלא גם גורם עיקרי לפגיעה בבריאות הציבור. צריבות בעיניים, קשיי נשימה וגירויים בעור הפכו למציאות יום יומית בקרב תושבים באזורים נרחבים בישראל, ונתוני המשרד להגנת הסביבה מראים כי שריפות פסולת פולטות יותר חומרים מסרטנים מכל שאר גורמי זיהום האוויר גם יחד. לכן חשוב שהציבור הרחב יירתם למאמץ למיגור התופעה וידווח בכל מקרה של ריח שריפה".

בעמותה אומרים שכל הדיווחים שמתקבלים אצלה מועברים אל המשרד להגנת הסביבה וקוראים לציבור להתקין את אפליקציית Smelly בקישור כאן באנדרואיד, ובקישור כאן באייפון.

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    על כל התושבים לשים מסכות על הפנים,
    למה צריך אפלקציות?
    אי אפשר לדעת מאיפה זה יבוא,
    כל העיר מסריחה .

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר