עו"ד, אלוף במיל', נרי ירקוני, לשעבר ראש מינהל התעופה האזרחית, המייצג את עיריית כפר סבא מול רשויות התעופה בנושא הנחיתות בשדה התעופה נתב"ג, נפגש ביום חמישי שעבר עם סמנכ"ל המבצעים של רשות שדות התעופה. זאת ביוזמת סגן ראש העירייה עילאי הרסגור-הנדין, ובעקבות התגברות התלונות על רעש מטוסים מעל כפר סבא בשבועות האחרונים.
"תושבי העיר שמו לב שבשבועות האחרונים הוגברה תנועת המטוסים מעל כפר סבא. לאחר קבלת דיווחים ממספר מקורות ותצפיות שערכתי, כולל הצלבת נתונים עם מערכת בקרת התעופה הפתוחה לציבור, פניתי לרשות שדות התעופה באמצעות עו"ד נרי ירקוני, המייצג אותנו מול רשויות התעופה, כדי לייצר מפגש איתם", אומר הרסגור-הנדין. "הוסבר שם שכרגע כמעט לא מתבצעות נחיתות במסלול 30 בנתב"ג. הוצבה במסלול מערכת נחיתת מכשירים חדשה, שתאפשר חזרה לנחיתות במסלול הזה, אלא שהטמעתה איטית. משמעות הדברים היא שהנחיתות מתחלקות בעיקר בשני מסלולים: 21 ו-12, במקום על שלושה. ביקשנו שיעשו לעשות כל מאמץ כדי להפחית לאלתר את מספר הנחיתות על מסלול 21, במטרה להימנע מעומס כבד מעל כפר סבא".
הם נתנו צפי לסיום העבודות?
"בהקדם".
תגובת רשות שדות התעופה: "כל מסלולי הנחיתה וההמראה בנמל התעופה בן גוריון (ובכלל זה 30) פעילים ופועלים על פי שיקולים מבצעיים של נמל התעופה".
תגובות